Vijesti

Arhiva vijesti

ZAVRŠEN SEMINAR ZA MLADE PREDUZETNIKE

Završen seminar za mlade preduzetnike/poduzetnike sa područja općine Ilidža 08.06.-10.06.2006.
Centar za razvoj biznisa Ilidža je u saradnji sa OSCE-om i SERDA-om organizovao trodnevni seminar za mlade poduzetnike/preduzetnike na temu „Kako napraviti biznis plan i otpočeti vlastiti biznis“ 08.06.-10.06.2006.
Seminar je bio namjenjen prvenstveno mlađem naraštaju /18-35 godina/ sa područja sa općine Ilidža. Učesnicima seminara se pridružio po jedan kandidat sa područja općine Hadžići i općine Centar, te dva kandidata sa područja opštine Višegrad. Cilj seminara bio je razvijanje preduzetničke svijesti prilikom pokretanja biznisa i uspješno prilagođavanje savremenom ekonomskom okruženju.
Prvi i drugi dan seminara je bio teoretskog karaktera u kojem su učesnici mogli u kratkim crtama spoznati suštinu biznisa:
  • pojam i značaj preuzetništva;
  • značaj pokretanja vlastitog biznisa;
  • izvori ideja za sopstveni biznis;
  • istraživanje tržišta i okruženja /identifikacija prilika i rizika za biznis/;
  • pravni aspekti vođenja biznisa /način registracije, pojam obligacija i ugovori/;
  • značaj planiranja;
  • vizija, misija, ciljevi i swot analiza;
  • pojam i značaj marketinga;
  • uspješno kreiranje i prodaja proizvoda/usluga;
  • privlačenje kupaca;
  • menadžment ljudskih resursa;
  • upravljanje proizvodnjom, prodajom i zalihama;
  • finansijsko planiranje i izvori finansiranja;
  • planiranje prihoda, rashoda, rofita i budžeta;
  • gotovinski tok i porezi.

Učesnici seminara su drugi dan seminara imali priliku da se upoznaju sa pojmom kreditno-garantnog fonda SERDA-e /Amra Hadžijahić/ i te načinom rada i kreditnim linijama MKO „Partner“ /Admir Fatić/.
Predavač prva dva dana seminara bila je gđa. Velma Pijalović, asistent na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu /katedra za ekonomsku teoriju i politiku/.
Treći dan je predviđeno kreiranje biznis plana na osnovu stečenog znanja na seminaru. Predavač je bio gosp. Almir Peštek, asistent na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu /katedra za marketing/.
Na kraju seminara učesnicima je podjeljen upitik za evaluaciju seminara i utvrđen opšti utisak i ocjen