
Vlada Kantona moraće odlučiti da li će u septembru ove godine najnoviji model niskopodnog tramvaja doći u Sarajevo na eksploatacijsko korištenje, te da li će u narednoj godini ova zagrebačka firma zajedno sa KJKP Gras pokrenuti zajedničku proizvodnju ovog vozila, kaže za Oslobođenje ministar prometa i komunikacija Kantona Mihajlo Krmpotić.
“Postoje dvije opcije. Da se kreditnim zaduženjima nabavi bar deset ovakvih tramvaja za potrebe Grasa ili da se u narednoj godini, nakon probnih vožnji ovog tipa vozila, pokrene zajednička proizvodnja sa Končarom. Jedini problem je što se razmaci između tramvajskih šina u Zagrebu i Sarajevu razlikuju, pa bi bilo neophodno uraditi model po posebnom projektu za naš grad“, ističe Krmpotić.
Prilikom posjete Zagrebu, krajem prošle godine, ministar Krmpotić prisustvovao je promociji novog niskopodnog tramvaja na ulicama glavnog grada susjedne države.
“To je odlično vozilo. S obzirom da nema stepenica, ubrzan je protok ljudi, a tokom vožnje građani slušaju Mozartova djela, što ljude smiruje. Za njegovu kupovinu, pored Helsinkija, pokazali su interes Beograd, Bukurešt i Skoplje“, dodaje Krmpotić.
Imajući u vidu da firma Končar električna vozila već ima ostvarenu saradnju sa Željeznicama FBiH, te da su se počeli probijati na tržišta drugih zemalja, nakon isteka saradnje sa Siemensom, Gras bi se mogao udružiti sa hrvatskom kompanijom. Ukoliko dođe do ostvarenja ove priče, očekuje nas i gradnja novih tramvajskih stajališta, koja su sada previsoka da bi Končarev tramvaj tmk 2200 mogao saobraćati našim gradom.
“Skupština Grasa i Vlada Kantona donijeće konačnu odluku. Što se tiče Nadzornog odbora KJKP Gras, naš stav je jasan. Smatram da je lakše urediti komad betona i okrenuti se modernizaciji, a ne zauvijek ostati na visokopodnim tramvajima“, poručuje predsjednik Nadzornog odbora Grasa Nedžad Ajnadžić, dodajući da je Gras spreman pregovarati i sa drugim firmama koje se bave proizvodnjom ovih vozila, te na kraju izabrati onu koja ponudi najbolje uslove za naše preduzeće.
Prema Ajnadžićevim riječima, zajednička proizvodnja sa Končarom mnogo je prihvatljivija od kreditnih zaduženja, jer bi putem Grasa Končar obezbijedio proboj na tržišta drugih zemalja, a tramvaji urađeni po projektima zagrebačke firme mogli bi se sklapati u Sarajevu, što je potvrdio i ministar Krmpotić.
“Treba obratiti pažnju i na to da bi mi u toj saradnji nove tramvaje dobili po znatno povoljnijoj cijeni. Takođe, cijena radne snage u Zagrebu i Sarajevu nije ista“, dodaje Ajnadžić, smatrajući kako je najbolje da se uradi studija ekonomske isplativosti, nakon koje se svi predstavnici nadležnih institucija trebaju izjasniti šta je najbolje kako za uposlenike Grasa, tako i za građane Kantona Sarajevo.
www.ekapija.com