Sistem Europske škole “mogao bi uskoro doživjeti kolaps” ukoliko ne bude reformiran- izjavio je potpredsjednik Europske komisije Siim Kallas prošle sedmice, ukazujući na alarmantne znakove poput nedostatka nastavnog osoblja, kabaste procedure odlučivanja i nepostojanje volje kod vlasti da investiraju u infrastrukturu. Projekat Europske škole, koji danas pohađa više od 21 000 učenika u 15 škola širom Europe, pokrenuo je 1953. godine državnik EU Jean Monnet ( Žan Mone), a radi educiranja djece službenika Unijinih institucija. Monnet je tada izjavio da ove škole trebaju osigurati da polaznici " postanu Europljani u umu, školovani i spremni da izvrše i objedine rad svojih očeva, te dovedu do ujedinjene i uspješne Europe”.
....
Potpredsjednik Kallas, koji je inače odgovoran za administraciju, kazao je da je reforma sistema Europske škole delikatan predmet.
„Reforma Europske škole započeta je od sredine 2000-tih i u tom procesu sudjeluju roditelji, učenici i službenici europskih institucija”, kazao je Kallas, ističući 3 glavna procesa:
-
Pojednostavljenje odlučivanja i smanjenje birokracije kako bi se osiguralo da se donose odluke na najprimjerenijem nivu;
-
Osigurati da se troškovi dijele pravično među svim državama članicama;
-
Otvaranje sistema ne samo da bi europski kurikulum bio dostupan tamo gdje su locirana EU tijela i agencije, već i u bilo kojoj zainteresiranoj državi članici.
"Skupa možemo osigurati da Europska škola ne bude više doživljavana kao elitistički i zatvoreni sistem školovanja” , kazao je Kallas.
Trenutno, prioritet za školovanje u Europskoj školi daje se djeci službenika koji direktno rade za institucije EU. Član Parlamenta iz Luksemburga Erna Hennicot-Schoepges kazala je da bi reforme koje se provode trebale otvoriti Europsku školu i drugoj djeci, uključujući djecu službenika europskih agencija. Nacionalnim školama takođe treba biti data prilika da ponude učenicima šansu za europski bakaleurat ( tzv. Škola tipa 3).
“Problem Europske škole je i prenatrpanost, posebno u Briselu (tri mjesta Woluwé, Uccle i Ixelles), što znači da su europske škole dostigle njihovu kritičnu tačku "nakon godina lošeg upravljanja," kazao je predstavnik roditelja.
Sviđa Vam se ovaj članak?
Podijelite ga na društvenim mrežama.