
Program | IPA Adriatic | |
Naziv projekta | Adriatic Route for Thematic Tourism (Jadranska ruta za tematski turizam) | |
Akronim projekta | Adriatic Route | |
Vodeći partner | Region of Epirus (Grčka) | |
Partneri na projektu | Provincija Padova (Italija) | |
Regionalna razvojna agencija Dubrovačko neretvanske županije- DUNEA d.o.o. (Hrvatska) | ||
Opština Saranda (Albanija) | ||
Regija Marche (Italija) | ||
Trajanje projekta | Početak | 10/2013 |
Kraj | 03/2015 | |
Ukupno trajanje | 30 mjeseci | |
Cilj projekta | ||
Bosna i Hercegovina predstavlja prirodni i kulturni turistički potencijal što predstavlja veliko bogatstvo koje se mora očuvati i zaštiti da bi pridonosio razvoju turizma, a može se postići novim, savremenim i vrlo ambicioznim odnosom prema ovoj oblasti.Neki od turističkih potencijala BiH danas se aktivno koriste, ali nivo njihovog korištenja nije na zadovoljavajućem nivou. S druge strane, postoji čitav niz turistički-atraktivnih područja i segmenata koje tek treba istražiti, zaštititi, identificirati, pripremiti, staviti u funkciju i promovisati.
Strateško opredjeljenje Bosne i Hercegovine, a naročito Kantona Sarajevo je razvoj turizima i svih njegovih oblika, naročito razvoja tematskog turizma, u cilju promocije specifičnosti ovog područja, njegove tradicije, običaja, gastronomije, uz sva kulturno-istorijska obilježja koja posjeduje. Kao jedan od glavnih problema s kojima sve ovaj sektor susreće, uočen je nedostatak sveobuhvatnih informacija o navedenim bogatstvima zemlje, uz praktične informacije koje su potrebne turistima, a tiču se saobraćaja, vremenskih prilika, postojećih smještajnih kapaciteta, lokacija i pristupa najznačajnijim objektima (muzejima, turističkim zajednicama, parkovima itd), kao i transportne uvezanosti BiH i okolnih zemalja. Upravo zbog navedenih razloga, SERDA je, prepoznavši manjkavosti ovog sektora i njegove potrebe, aplicirala i uspješno započela implementaciju projekta koji upravo ima za cilj da riješi neke od navedenih problema. Adriatic-Route je projekat koji se temelji na primjeni novih informacijsko komunikacijskih tehnologija (ICT), promociji alternativnih formi turizma u jadranskoj regiji i to kroz multimodalni transportni sistem, koji će uvezati gradove koji učestvuju u ovom projektu. Projekat ima za cilj da podrži razvoj turizma u ovoj regiji kroz kreiranje tematskog turizma, pri čemu se poseban naglasak stavlja na gastronomiju. Osim gastronomije i kulture, alternativni oblici turizma su također i ruralni turizam, vjerski turizam, eko-turizam, sportski turizam, itd. Prednosti koje donosi razvoj i promocija ovih oblika turizma su značajne: • Produženje turističke sezone • Proširenje turističkih aktivnosti (tj. diferencijacija turističkog proizvoda) • promocija lokalnog identiteta • Stvaranje održivih i kvalitetnih radnih mjesta Cilj projekta će se postići kroz razvoj jadranske web-GIS platforme (koja će biti dostupna na svim jezicima partnera, uz engleski jezik) koja ima za cilj da poveže kulturu i transportne sisteme regija. Nadalje, projekt ima za cilj postizanje sljedećih specifičnih ciljeva: • Povećanje/poboljšanje kapaciteta autoriteta jadranske regije u promicanju svog lokalnog / regionalnog identitete i alternativnih oblika turizma; • Razvoj novog trans-jadranskog turističkog proizvoda; • Stvaranje mreža između projektnih partnera i šire grupe sudionika s naglaskom na razmjenu iskustava, know-how i informacija, te koordinaciju u toku formulisanja politike za promociju tematskog turizma kroz korištenje novih tehnologija; • Poboljšanje dostupnosti turističkih/kulturnih/prirodne resursa; • Smanjenje sezonalnost turizma • Poboljšanje vidljivost kulturnih dobara i prirodnih bogatstava područja koja sudjeluju u projektu;
|